Missatge darrer

MISSATGE DARRER

“Si per un instant Déu s’oblidara que sóc una titella de drap i em regalara un bocí de vida possiblement no diria tot el que pens, però en definitiva pensaria tot el que dic.

Donaria valor a les coses, no pel que valen, sinó pel que signifiquen.
Dormiria poc, somiaria més, entenc que per cada minut que cloem els ulls perdem seixanta segons de llum. Caminaria quan els altres es detenen, despertaria quan els altres dormen.

Escoltaria quan els altres parlen, i com gaudiria d’un bon gelat de xocolate!

Si Déu m’obsequiàs amb un bocí de vida, vestiria senzill, em llançaria de cara al sol, deixant al descobert, no sols el meu cos sinó la meva ànima.

Déu meu, si jo tingués un cor, escriuria el meu odi sobre el gel, i esperaria que eixira el sol. Pintaria amb un somni de Van Gogh, damunt els estels, un poema de Benedetti; i una cançó de Serrat seria la serenata que els oferiria a la lluna. Regaria amb les meves llàgrimes les roses per a sentir-ne el dolor de les espines, i el petó vermell dels pètals…

Déu meu, si jo tingués un tros de vida… No deixaria passar un sol dia sense dir-li a la gent que la vull. Convenceria cada dona o home que són els meus favorits i viuria enamorat de l’amor. Provaria a la gent com i de quina manera l’erren en pensar que deixen d’enamorar-se quan envelleixen, sense saber que envelleixen quan deixen d’enamorar-se!. A un nin li donaria ales, però deixaria que ell sol aprengués a volar. Ensenyaria als vells que la mort no arriba amb la vellesa, sinó amb l’oblit.

Tantes coses he après de vosaltres, la gent… He après que tot el món vol viure al cim de la muntanya, sense saber que la veritable felicitat rau en la manera de pujar amunt dels penyals. He après que quan un nadó estreny amb el seu petit puny, per vegada primera, el dit de son pare, el té atrapat per sempre més. He après que un home sols té dret a mirar-ne un altre de cap a baix, quan ha d’ajudar-lo a aixecar-se’n. Són tantes coses les que he pogut aprendre de vosaltres, però realment de molt no hauran de servir, perquè quan desareu aquest escrit, infeliçment m’estaré morint”.

Digues sempre allò que sents, i fes el que penses…Si sabés que avui fos la darrera vegada que t’haig de veure dormir, t’abraçaria fortament i pregaria al Senyor per poder ser el guardià de la teva ànima. Si sabés que aquesta fóra l’última vegada que et veig eixir per la porta, et faria una abraçada, un petó i et cridaria de nou per a donar-te’n més. Si sabés que aquesta havia de ser l’última vegada que haig de sentir la teva veu, gravaria cada una de les teves paraules per poder sentir-les una vegada i una altra, indefinidament.

Si sabés que aquests són els últims minuts que et veig, diria “et vull” i no assumiria, simplement, que ja ho saps.

Sempre hi ha un matí i la vida ens dóna una altra oportunitat per a fer les coses bé, però per si l’erre i l’avui és tot el que ens queda, m’agradaria dir-te quant et vull i que mai no t’oblidaré.

El matí no és segur per a ningú, jove o vell. Avui pot ser l’última vegada que veus els que estimes. Per això no esperis mes, fes-ho avui, ja que si el matí mai no arribàs, segurament et planyeries del dia que no vas prendre el temps per a un somriure, una abraçada, un petó i que vas estar molt ocupat per a concedir un últim desig. Mantingues els que estimes aprop de tu, dis-los a cau d’orella com els necessites; estima’ls i tracta’ls bé, pren temps per a dir-los “ho sent”, “perdona’m”, “si us plau”, “gràcies” i totes les paraules d’amor que coneixes. Ningú et recordarà pels teus pensaments secrets. Demana al Senyor la força i saviesa per a expressar-los. Demostra als teus amics quant t’importen”.

Un pensament sobre “Missatge darrer

  1. Retroenllaç: Vida (Recopilatori) | Braços Oberts

Deixa un comentari

