Pares i Fills

CARTA D’UN FILL A TOTS ELS PARES DEL MÓN

catala_roca

– No em dónes tot el que et demane. De vegades només demane per veure qué puc aconseguir.
– No m’alces la veu. Et respecte menys quan ha fas, i m’ensenyes a fer-ho a mi també, i jo no vull fer-ho. No em dónes sempre ordres.
– Compleix les promeses, bones o roïnes. Si em promets un premí, dóna-me’l: però també si és un castig.
– No en compares amb ningú, especialment amb el meu germà o germana. Si tu els fas lluir millor que els altres, algú patirà; i si em fas lluir pitjor que els altres, seré jo qui patiré.
– No canvies d’opinió tan sovint sobre les coses que haig de fer; decideix-te i mantín la decisió.
– Deixa’m valdre’m per mi mateix. Si tu ha fas tot per mi, jo no podré aprendre mai.
– No digues cap mentida davant de mi, ni em demanes que la diga per tu, encara que siga per traure’t d’un compramís. Em fas sentir malament i perdre la fe en les coses que em dius.
– Quan estigues equivocat en alguna cosa, si ha admets creixerà l’opinió que Jo tinc de tu. I m’ensenyaràs a admetre els meus errors.
– Quan et conte un problema meu, no em digues: “No tinc temps per a favades”, o “Això no té imporància”. Mira de comprendre’m i d’ajudar-me. I estima’m i dis-m’ho. A mi m’agrada sentir-t’ho, dir encara que tu cregues que no cal dir-m’ho.
– Tracta’m amb la mateixa amabilitat i cordialitat amb què tractes éls teus amics; encara que som família també podem ser amics.
– No em digues que faça una cosa que tu no fas. Jo aprendré i faré sempre les coses que tu fas, encara que no ho digues; però no faré mai el que tu dius i no fas.
– Ensenya’m a estimar i a conèixer Déu. No importa si al col·legi ho ensenyen o no; perquè és perdre el temps si tu no coneixes ni estimes Déu.

NORMES PER FER DELS FILLS UNS DELINQÜENTS

1. Doneu-li des de la infantesa tot el que vulga: així arribarà a major convençut que el món sencer li ho deu tot.
2. Si fa maleses, o si fa el barinot, rieu: així creurà que és molt graciós.
3. No li doneu cap formació espiritual: quan serà major d’edat, ja l’escollirà ell!
4. No li digau mai: “això està malament”. Podria crear-se complexes de culpabilitat i més tard quan, per exemple, arrestat pel robatori d’un cotxe, estarà convençut que és la societat qui el persegueix.
5. Replegueu tot el que ell tira per terra: així es convencerà que tots els altres estan al seu ser-vei.
6. Deixeu-li llegir de tot: desinfecteu els seus plats i gots, però deixeu que el seu esperit es recree en qualsevol brutícia.
7. Discutiu sempre davant ell: quan la vostra fanília estiga destrossada, ell no se n’adonarà.
8. Deixeu-li tots els diners que vulga, de manera que no sospite que per poder disposar-ne cal treballar.
9. Que tots els seus desitjos siguen satisfets: menjar, beure, divertir-se, comoditats… Altrament el faríeu un frustrat!
10. Doneu-li sempre la raó: els professors, la gent, la llei, sempre volen el mal per a aquell pobret…
11. Quan serà un desastre, digueu que mai no heu pogut fer res per ell.
12. Us heu preparat una vida de dolors, i segurament en tindreu.

drogadiccion-dice q es libre

Anuncis

Un pensament sobre “Pares i Fills

  1. Retroenllaç: Família (Recopilatori) | Braços Oberts

Deixa un comentari

