El meu poble i jo

El meu poble i jo (Salvador EspriuRaimon, A la memòria de Pompeu Fabra, 1968)

Bevíem a glops
aspres vins de burla
el meu poble i jo.
Escoltàvem forts
arguments del sabre
el meu poble i jo.
Una tal lliçó
hem hagut d’entendre
el meu poble i jo.
La mateixa sort
ens uní per sempre:
el meu poble i jo.
Senyor, servidor?
Som indestriables
el meu poble i jo.
Tenim la raó
contra bords i lladres
el meu poble i jo.
Salvàvem els mots
de la nostra llengua
el meu poble i jo.
A baixar graons
de dol apreníem
el meu poble i jo.
Davallats al pou,
esguardem enlaire
el meu poble i jo.
Ens alcem tots dos
en encesa espera,
el meu poble i jo.

SENEFA 003

Bebíamos a grandes tragos
ásperos vinos de burla
mi pueblo y yo.
Escuchábamos fuertes
argumentos del sable
mi pueblo y yo.
Una tal lección
hemos tenido que entender
mi pueblo y yo.
La misma suerte
nos unió para siempre:
mi pueblo y yo.
¿Señor, servidor?
Somos inseparables
mi pueblo y yo.
Tenemos la razón
contra bordes y ladrones
mi pueblo y yo.
Salvábamos las palabras
de nuestra lengua
mi pueblo y yo.
A bajar escalones
de duelo aprendíamos
mi pueblo y yo.
Bajados al pozo
miramos arriba
mi pueblo y yo.
Nos alzamos los dos
en encendida espera
mi pueblo y yo.

SENEFA 003

We drank in gulps
bitter wines of jeers
my people and I.
We listened to strong
arguments of the sword
my people and I.
This lesson
we have had to understand
my people and I.
The same fate
unites us for ever
my people and I.
Master, servant?
We are one and the same
my people and I.
We are in the right
against bastards and thieves
my people and I.
We saved the words
of our language
my people and I.
We learned to go down
steps of mourning
my people and I.
Down in the well
we gaze upwards
my people and I.
We both rise up
in angry waiting
my people and I.

Anuncis

Un pensament sobre “El meu poble i jo

  1. Retroenllaç: Literatura Catalana (Recopilatori) | Braços Oberts

Deixa un comentari

