Brother Can You Spare A Dime? (Música)

Avui us portem la cançó que duu per títol Brother Can You Spare A Dime? una peça de l’any 1930, de les més conegudes de l’època de la “Gran Depressió“, amb lletra de E.Y.”Yip” Harburg i música de Jay Gorney.

Us oferim una versió de l’any 1932 a càrrec de Charlie Palloy

Versió d’Abbey Lincoln del 1991

Once I built a railroad,
made it run
made it race against time
once I built a railroad, now it’s done
brother can you spare a dime?
once I built a tower to the sun
brick and rivet and lime
once I built a tower, now it’s done
brother can you spare a dime?
once in khaki suits
gee, we looked swell
full of that yankee
Doodle De Dum
half a million boots went slogging through hell
I was the kid with the drum
say don’t you remember, they called me Al
It was Al all the time
say don’t you remember, I’m your pal!
buddy can you spare a dime?
once I built a railroad, made it run
made it race against time
once I built a rairoad, now it’s done
brother can you spare a dime?
once I built a tower to the sun
brick and rivet and lime
once I built a tower, now it’s done
brother can you spare a dime?
once in khaki suits gee, we looked swell
full of that yankee
Doodle De Dum
half a million boots went slogging through hell
I was the kid with the drum
say don’t you remember, they called me Al
It was Al all the time
say don’t you remember, I’m your pal!
buddy can you spare a dime?

TRADUCCIÓ

Un cop vaig bastir una via de ferrocarril,
la vaig fer funcionar,
fou una cursa contra-rellotge,
una vegada vaig bastir una via de ferrocarril, ara està feta
germà pots deixar caure un centau?
Un camí vaig bastir una torre mirant al sol
rajola i reblat i calç
un pic jo bastí una torre, feta està ja,
germà pots estar-te d’un centau?
una vegada en vestits khakis
síííí, ens vèiem genials.
plens d’aqueix aire tan ianqui “Doodle De Dum”,
milió i mig de botes vingueren travessant l’infern
jo era el xic del tabal
digues que no te’n recordes, em deien Al!
jo era sempre Al
digues que no te’n recordes, sóc el teu col•lega!
company pots guardar-me un centau?
…(bis)

Anuncis

Un pensament sobre “Brother Can You Spare A Dime? (Música)

  1. Retroenllaç: Música (Recopilatori) | Braços Oberts

Deixa un comentari

